تاريخ : دوشنبه سی ام آبان 1390 | 1:1 | نویسنده : آمنه عصائیان
 1)       نکته اول  مربوط به فرم شماره 5 یعنی « ثبت عملکرد دانش آموز » : 

یادمان باشد که این فرم،  یکی از ابزارهای در اختیار معلم است . پس معلم  در صورت نیاز ،  احتیاج  و تشخیص  می تواند روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را متناسب با هدف ها و انتظارات دروس ، در آن ثبت نماید .-  ( نکته : گرچه بعد از استقرار کامل برنامه ارزشیابی کیفی – توصیفی و تغییر نگرش معلمان ، این نمون برگ یکی از کلیدی ترین فرم های در اختیار معلم خواهد بود  ) -  یادآوری و تاکید می گردد در صورتی که امکان ِ مستند سازی پیشرفت تحصیلی -تربیتی دانش آموز در پوشه کار ، فراهم است ، نیازی نیست که معلم این فرم را برای همه‌ی دانش آموزان تکمیل نماید .

2)      نکته دوم  مربوط به فرم شماره 6 یعنی « جمع بندی عملکرد دانش آموزان در فرایند یادگیری » :   

   این فرم بجای فرم خودارزیابی معلم از عملکرد ماهانه دانش آموز  است و با تکمیل این فرم دیگر نیازی نیست که همکاران این فرم را در پوشه کار دانش آموز تکمیل نمایند  . ضمنا   با خبر شدیم  که برخی از استان ها هنگام طراحی نهایی دفتر مدیریت فرایندهای کلاسی بجای ،جا بخشی به 10 درس برای پایه های سوم و چهارم تنها 8 خانه را اختصاص داده اند ، چنانچه  استانی  با این مشکل روبرو است پیشنهاد می شود  مدرسین گرامی و مسئولین ارجمند استان  ،  همکاران محترم را راهنمایی بفرمایند ، برای ایجاد وحدت رویه و با توجه به اینکه  ممکن است  دروس تربیت بدنی و هنر،  معلم  تخصصی  داشته باشند  جمع بندی عملکرد دانش آموزان در فرایند یادگیری این دو درس را ، در این جدول ننویسند  .